Home
      Organisatie
      Contact
      Media
      West-Vlaanderen
      Vlaanderen
      Visie
      Junior




klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur
klik hier voor een grotere figuur

 

Voor jongens en meisjes met goesting in STEM ...

STEM staat voor Science, Technology, Engineering, Mathematics

In het Nederlands lees je dit als:
"exacte wetenschappen, techniek & technologie, ontwerp en toegepaste wiskunde".

JUNIOR TECHNIEKACADEMIE
NIEUW!



Zit je in het derde of vierde leerjaar? Ben je creatief?
Vind je het een uitdaging om de wereld te verbeteren en mensen te helpen?
Kriebelt het om je wilde ideeën in de praktijk te brengen?
Misschien zie je het wel zitten om in groep samen te experimenteren?
Dan is de Junior Techniekacademie geknipt voor jou!

In een heus technologielabo maak je kennis met technologisch gereedschap.
Je ontdekt dat techniek en technologie overal om je heen zijn.
Je zet zelf technische systemen in mekaar
en wie weet word je een toekomstige uitvinder.

Kortom meisjes en jongens met goesting in STEM
kiezen voor de JUNIOR TECHNIEKACADEMIE !

 

We maken gedurende 10 weken 5 technische STEM projecten:
onderzoekend en ontwerpend leren in team = engineering

  • Een onderlegger voor warme potten en kommen
    (constructie hout)

  • Een toverstaf met LED
    (energie elektriciteit)

  • De draaiende kermismolen
    (constructie mechanica)

  • Met welke brug geraak je best over de diepe kloof?
    (constructie bouw)

  • Robot MILO gaat op zoek naar een mooie bloem
    (communicatie-ICT)

 

 Wie helpt je techniek ontdekken?

Gepassioneerde techniekmentoren vullen deze Junior Techniekacademie in,
dat kunnen zowel leerkrachten uit het lager onderwijs zijn,
heel ervaren technici of studenten.
Er is supervisie vanwege de Hogeschool VIVES.

Interesse om techniekmentor te worden? Geef ons graag een seintje.

 

 Organisatie Junior Techniekacademie:

  • 10 workshops van 1,5 uur op woensdagnamiddag

  • vanaf 26 september tot 5 december 2018

  • 1 ŕ 2 groepen: 13u30-15u00 en eventueel 15u30-17u00

  • 5 STEM projectjes

  • €60 deelnameprijs - UITpas (korting) mogelijk - fiscaal attest kinderopvang (45% recuperatie) - voor 2e kind zelfde gezin: €50

  • wij zorgen voor materiaal, gereedschap, syllabi, verzekering, organisatie ...

  • inschrijven vanaf 15/9/18
     

 Contact Junior Techniekacademie:

Rik Hostyn - 0496 54 86 34

Nele Heytens - 0479 55 43 08

 

met de steun van andere partners zijn natuurlijk ook welkom

 

 Pilootgemeenten:

36 gemeenten kregen de kans om als pilootgemeente zo'n Junior Techniekacademie
in te richten. 83% van deze gemeenten hebben ingetekend:

 

NAAM GROEPEN START
www.techniekacademie-alveringem.be 1 groep september
www.techniekacademie-anzegem.be 2 groepen (2 locaties) september
www.techniekacademie-ardooie.be 1 groep september
www.techniekacademie-deerlijk.be 1 groep september
www.techniekacademie-dentergem.be 1 groep januari
www.techniekacademie-depanne.be 1 groep september
www.techniekacademie-diksmuide.be 2 groepen september
www.techniekacademie-gistel.be 1 groep september
www.techniekacademie-harelbeke.be 1 groep september
www.techniekacademie-hooglede.be 2 groepen (2 locaties) september
www.techniekacademie-houthulst.be 1 groep september
www.techniekacademie-ichtegem.be 1 groep september
www.techniekacademie-izegem.be 2 groepen (2 locaties) september
www.techniekacademie-knokke-heist.be 1 groep september
www.techniekacademie-koksijde.be 1 groep september
www.techniekacademie-lo-reninge.be 1 groep september
www.techniekacademie-menen.be 2 groepen september
www.techniekacademie-middelkerke.be 1 groep september
www.techniekacademie-nieuwpoort.be 1 groep september
www.techniekacademie-oostkamp.be 2 groepen september
www.techniekacademie-oostrozebeke.be 1 groep september
www.techniekacademie-poperinge.be 1 groep september
www.techniekacademie-roeselare.be 2 groepen september
www.techniekacademie-ruiselede.be 1 groep januari
www.techniekacademie-torhout.be 2 groepen (2 locaties) september
www.techniekacademie-waregem.be 1 groep september
www.techniekacademie-wevelgem.be 2 groepen (2 locaties) september
www.techniekacademie-wielsbeke.be 1 groep september
www.techniekacademie-zonnebeke.be 1 groep september
www.techniekacademie-zwevegem.be 1 groep september
30 gemeenten/steden
35 locaties
potentieel deelnemers
39 groepen = 780x
september: 28x
januari: 2x

 

Van 26 september tot 5 december 2018

GROEPEN
www.techniekacademie-alveringem.be 1 groep
www.techniekacademie-anzegem.be 2 groepen
www.techniekacademie-ardooie.be 1 groep
www.techniekacademie-deerlijk.be 1 groep
www.techniekacademie-depanne.be 1 groep
www.techniekacademie-diksmuide.be 2 groepen
www.techniekacademie-gistel.be 1 groep
www.techniekacademie-harelbeke.be 1 groep
www.techniekacademie-hooglede.be 2 groepen
www.techniekacademie-houthulst.be 1 groep
www.techniekacademie-ichtegem.be 1 groep
www.techniekacademie-izegem.be 2 groepen
www.techniekacademie-knokke-heist.be 1 groep
www.techniekacademie-koksijde.be 1 groep
www.techniekacademie-lo-reninge.be 1 groep
www.techniekacademie-menen.be 2 groepen
www.techniekacademie-middelkerke.be 1 groep
www.techniekacademie-nieuwpoort.be 1 groep
www.techniekacademie-oostkamp.be 2 groepen
www.techniekacademie-oostrozebeke.be 1 groep
www.techniekacademie-poperinge.be 1 groep
www.techniekacademie-roeselare.be 2 groepen
www.techniekacademie-torhout.be 2 groepen
www.techniekacademie-waregem.be 1 groep
www.techniekacademie-wevelgem.be 2 groepen
www.techniekacademie-wielsbeke.be 1 groep
www.techniekacademie-zonnebeke.be 1 groep
www.techniekacademie-zwevegem.be 1 groep
28x Techniekacademie - 33 locaties 740 kinderen

 

Van 30 januari tot 27 maart 2019

GROEPEN
www.techniekacademie-dentergem.be 1 groep
www.techniekacademie-ruiselede.be 1 groep
... ...
2x Techniekacademie - 2 locaties 40 kinderen

 

 

Waarom deze Junior Techniekacademie? We vroegen het aan heel wat ouders:

-      Wij hebben zeker interesse. Mijn dochter gaat volgend schooljaar naar het derde leerjaar en men kan niet vroeg genoeg interesse kweken voor techniek. Techniek is iets die vooral voor meisjes niet als evident wordt beschouwd maar toch een rol kan spelen in een beroepskeuze. Ik heb zelf een technische achtergrond en samen met een goede talenkennis kan men daar echt wel ver mee geraken. Indien dit wordt georganiseerd is Lore zeker van de partij.

-      Wij zouden geďnteresseerd zijn in de junior techniekschool voor onze jongste zoon, die nu 9 is. Hij is elke week heel geďnteresseerd in wat zijn grote broer van 11 jaar gemaakt heeft in de techniekschool. Hij is graag creatief bezig en heeft veel interesse in alles wat techniek en robots te maken heeft.

-      Wij hebben een zoon van 8 jaar en dit jaar was het al van ik wil mee met zus (11 jaar) dat wij als ouders moeten zeggen sorry als je pas in het 5de leerjaar of 6de zit dan pas mag je gaan, dus in ieder geval wij zouden het super vinden als de kleinste daar ook eens kan van  proeven!

-      Wij vinden het een super leuk idee. Zouden onze dochter zeker inschrijven

-      Lucas heeft geen jongere broer/zus meer maar zijn nichtje heeft interesse. Dit is een zeer goed initiatief, zo zijn kinderen creatief bezig. Zo worden ze extra gestimuleerd om te experimenteren met allerlei materiaal. Er is steeds een ruim aanbod aan allerlei sportactiviteiten maar dit is eens iets anders.

-      Indien de Techniekacademie zou uitgebreid worden, dan schrijven wij onze 9-jarige zoon zeker in. (Hij was zelf ook al laaiend enthousiast toen hij hoorde dat hij eventueel ook al, net als zijn oudere broer, naar de Techniekacademie zou kunnen). Naast het feit dat het voor de kinderen een leuke activiteit is, vinden wij het als ouders ook belangrijk dat onze kinderen al op jonge leeftijd enige notie krijgen van techniek. Zo ontdekken ze mogelijks hun liefde voor techniek en kunnen later op basis daarvan gemakkelijker een geschikte studiekeuze maken. Bovendien bevorderd de techniekacademie hun creatief denken en leren ze nadenken over technische vraagstukjes. Wij zijn dus absoluut voor!

-      Onze jongste zoon Daan heeft veel interesse in techniek en wetenschap. Toen zijn broer dit jaar mocht starten op woensdagmiddag was hij teleurgesteld dat hij niet mocht meedoen. Daan was reeds aan het glunderen toen ik hem vertelde van jullie mogelijk nieuw initiatief! Als Vlaanderen wil uitblinken in onderzoek en ontwikkeling is het belangrijk om hier reeds van jongs af aan mee bezig te zijn!

-      Ik heb een zoon die nu zeven is. Hij kijkt steeds heel verwonderlijk naar alles wat zijn zus meebrengt of verteld over wat ze gedaan heeft. Dus ja, hier zit zeker een geďnteresseerde mama en zoon. Persoonlijk vind ik het heel belangrijk dat kinderen met deze onderwerpen in aanraking komen. Dit kan niet bij elk kind thuis. Aangezien ikzelf in het middelbaar lesgeef, weet ik maar al te goed dat hiervoor geen tijd meer over is in het pakket van de lagere school.

-      Succes met jullie project!  Ik vind het een zeer goed idee. Kinderen van die leeftijd willen ook wel eens iets anders doen dan sport- muziek- of tekenles volgen. Het geeft hen een uitdaging op een heel ander vlak.

-      Ik vind het een goede idee voor de kinderen die handig zijn. Het wekt hun interesses en ze doen “stoere” dingen die ze nergens anders kunnen doen. Het is iets anders dan sporten of zo, het is echt “serieus” en totaal nieuw.

-      Mijn dochter Sara (8) heeft interesse in techniek en zou dit volgen.

-      Dit is absoluut een zeer goed idee! Kinderen zijn nooit te jong om kennis te maken met techniek! Techniek is toekomst! We moeten onze kinderen hier zeker warm voor maken.

-      Ik zou zeker me kids inschrijven. Het is leerrijk ze leren met materiaal en voeding omgaan. En het is leuk om te doen. En ze doen kennis op van dingen die ze niet dag dagelijks zien

-      Mijn kleinste dochter is 8 en wou nu al deelnemen, dus zeker voorstander, goed idee, doen!

-      Wij hebben lang uitgekeken naar deze Techniekacademie. Zijn oudere broer had er ook aan meegedaan. Moest de Junior Techniekacademie al bestaan hebben in het 3e en 4e leerjaar dan had ik mijn 2 zonen hier zeker voor ingeschreven. Het is de enige plaats waar ze echt eens in aanraking kunnen komen met verschillende technieken voor het middelbaar. En in het middelbaar moeten ze al direct een richting kiezen. Er bestaan knutselacademies, kunstacademies, sportacademies, muziekacademies vanaf het eerste leerjaar. Ik vind dat de Techniekacademie daar ook tussen hoort. Ik werk zelf bij Melexis en weet dat er een groot vraag is naar technisch geschoolde mensen, techniek is de toekomst… Wat ik ook super vind aan de Techniekacademie is dat ze dicht in de buurt gegeven worden waardoor ze voor iedereen toegankelijk zijn.

-      Dat zou fantastisch zijn. Mijn zoontje is zeer geďnteresseerd in techniek en vindt hij jammer dat hij nu nog niet kan deelnemen aan de Techniekacademie zoals zijn grotere broer.

-      Mijn oudste zoon volgt nu zijn tweede jaar Techniekacademie en is super enthousiast, hij wou dit al doen vanaf het derde leerjaar en ik vond het spijtig dat ik telkens moest zeggen dat het nog niet kon! Hetzelfde probleem heb ik met mijn jongste zoon die nu in het 4de leerjaar zit! Sinds vorig jaar smeekt hij om dit te mogen doen maar de mogelijkheid is er niet... De opdrachten die Ignace mag doen zijn interessant, vragen inzicht en geven een beeld van de technische richtingen die het middelbaar te bieden heeft. Ik ben van mening dat dit een prima voorzet is om de interesses van kinderen te ontdekken of te stimuleren om hun ding te vinden in een technische richting. Drie zinnetjes zijn mij tekort om de impact van dit initiatief te omschrijven vrees ik

-      Dat is zeker een goed idee. Onze zoon heeft hier zeker interesse in.

-      De Techniekacademie wordt met veel enthousiasme gevolgd door onze dochter.
De jaloerse blikken van haar jongere zus zeggen voor ons meer dan voldoende om te weten dat ook zij graag naar de junior Techniekacademie zou komen.

-      Onze zoon van 8 jaar zou het super vinden om ook technieklessen te kunnen volgen. Telkens als zijn broer van 10 jaar thuis komt met zijn enthousiaste verhalen of één van zijn creaties; luistert hij heel geboeid. Wat grote nieuwsgierigheid teweeg brengt en het verlangen toeneemt om zelf aan de slag te gaan.

-      Ik zou mijn kind zeker al op die leeftijd inschrijven want hoe vroeger ze met techniek in aanraking komen, hoe beter. In het basisonderwijs komt dit niet aan bod en om onze kinderen te stimuleren om ook voor een technische opleiding te kiezen, is dit een hele goede manier. Enkel zo kunnen we nagaan of er interesse is voor techniek. Je kan het wat vergelijken met de muziekacademie of sportclub, enkel door het aan je kind aan te bieden, kan je hun mogelijkheden of talenten ontdekken. En mits technische richtingen nog altijd ondergewaardeerd worden, kunnen ze op die manier toch positief in het daglicht komen en veel kinderen aantrekken, dus zeker grote voorstander van!

-      Mijn dochter vind deze kennismaking met techniek zeker een voordeel. Zelfs op jonge leeftijd in contact komen met techniek en wetenschap triggert de nieuwsgierigheid, het hoe, het waarom... Mijn zoon volgt de workshops nu en er gaat een nieuwe wereld open dat je zoveel kunt doen met je handen... Ik juich dit initiatief alleen maar toe.

-      Techniek lessen vanaf 8 jaar zou echt super zijn! Mijn oudste zoon volgt techniek lessen en mijn andere 2 kinderen willen dat ook maar vinden het zo erg dat ze nog moeten wachten.... tot 't 5de lj! 

-      Mijn zoon, die nu in het derde leerjaar zit is best wel jaloers als hij ziet wat zijn zus allemaal maakt bij jullie. Ik ben dus zeker voorstander van een uitbereiding naar de leeftijd van 8 – 10 jaar. Waarom ?  het is leuk, het is eens iets anders dan sporten, ze leren veel bij.

-      De huidige Techniekacademie is een grote meerwaarde voor onze oudste die nu de academie volgt hij vindt het zeer leuk en boeiend , ook voor onze Warre nu 8 j  zou dit een zeer goed iets zijn mocht dit ook voor hem kunnen doorgaan.

-      Op jonge leeftijd creatief bezig zijn wat er voor hen in de toekomst heel wat verschillende studie- of leerkeuzes mogelijk kunnen zijn.

-      Mijn dochter is zeer enthousiast over de lessen die ze nu volgt! Mijn zoon zou daar zeker voor te vinden zijn. Ik denk dat heel wat kinderen van die leeftijd deugd zouden hebben van met techniek om te gaan.  Vaak zijn ze bezig met sport of iPad ... hoe jonger ze de smaak te pakken hebben hoe liever ze misschien wel eens aan de werkdagen zullen staan in de garage.

-      Ik ben zeker voorstander. Als motivatie: - het creatieve brein van kinderen is op een hoogtepunt op 6 jarige leeftijd. Waarom wachten tot 10 jaar om dat opnieuw aan te wakkeren? Wetenschap is experimenteren en ontdekken. Hoe jonger, hoe beter. - mijn man heeft les aan 18-20 jarigen en merkt dat alle passie en talenten op dat moment al volledig weg zijn (in tegenstelling tot andere vooruitstrevende landen waar in het onderwijs wel techniek, innovatie en creativiteit is ingebakken). Jullie Techniekacademie is dus een verademing en een broodnodige aanvulling op ons traditioneel (en helaas achterhaald) onderwijssysteem. - in de Techniekacademie wordt spelenderwijs de fun van techniek en experimenteren aangeleerd en het leert dat iedereen hierin mee kan (ongeacht “niveau”) en geboeid kan worden. - de Techniekacademie brengt op een zeer betaalbare manier de techniek bij jongeren. Niet iedereen kan zich dure techniekdozen permitteren. - de Techniekacademie krijgt professionele begeleiding en is van een ander niveau dan de thuissetting met dure techniekdoos. - leerkrachten in het traditionele onderwijssysteem zijn niet professioneel onderlegd in de materie.

-      Ik zou mijn jongste dochter Anais zeker inschrijven. Zij start straks het 3de leerjaar. Florence volgt nu de 1ste keer en vindt het super. Ook mijn oudste dochters Louisa en Zoë vonden de activiteiten geslaagd. Zelfs al zullen ze die richting wellicht niet zullen kiezen, staan ze positief tegenover wetenschap en techniek. Hoe vroeger ze in aanraking kunnen komen met wetenschap en techniek, hoe beter. Als leraar wetenschappen in  vooral 3de graad ben ik ook vol lof over het enthousiasme van de collega's die de workshops geven.

-      Dat is een schitterend idee! Onze oudste zoon heeft zich georiënteerd naar het middelbaar toe dank zij de Techniekacademie. Hij vond daar zijn interesse voor elektriciteit en robotica (waar hij voordien nog nooit over gesproken had). We zouden onze 2de zoon (nu 8 jaar) ook zeker inschrijven omdat hij hierin ook geďnteresseerd is maar er gewoonweg nog geen aanbod voor die doelgroep is. Als ouders is onze kennis te gering om hen hier goed in te begeleiden. Dus: hier alvast 5 fans!

-      Onze zoon zou dat super vinden. Omdat hij al veel toffe dingen gezien en gehoord heeft van zijn broer. En het is een hele creatieve en leuke manier om techniek aan te leren aan kinderen. Ook zijn de kinderen heel trots op wat ze allemaal kunnen maken

-      Ons jongste zoontje wordt dit jaar 8. Hij zou het super vinden om ook naar de techniekacademie te kunnen gaan. We zouden hem zeker inschrijven voor de junior Techniekacademie. Hij is nu al reuze geďnteresseerd in wat de broer maak in de gewone Techniekacademie.

-      Onze zoon van 8 heeft interesse in de Techniekacademie. Sedert dat zijn broer naar de techniekacademie komt, heeft hij de microbe ook te pakken en zou graag ook beginnen.

-      Onze zoon is geďnteresseerd in jullie ‘nieuw’ project. Hij zou het leuk vinden om zelf iets te kunnen maken. Als 10 jarige is het uiteraard nog moeilijk in te schatten wat er hem te doen staat, maar hij zou er zeker willen bijzijn!!!

-      De Techniekacademie is een échte meerwaarde en verdiend alle steun om de organisatie hiervan uit te breiden.  Mijn dochter volgt deze workshops met veel enthousiasme. Het is een ideale manier, zeker voor een meisje, om kennis te maken met de wereld van techniek.  Het lijkt me bijzonder nuttig om hiervoor ook een aanbod uit te werken.  Technische richtingen worden nog steeds als ‘minder’ beschouwd, ook al  doet de STEM en STEAM richting het tegenwoordig goed. In mijn visie zou het aanbod hier zeker gericht moeten zijn op de toekomstige studiemogelijkheden van kinderen met interesse voor techniek. Voor de lagere jaren is het ‘speels’ aanbrengen van de mogelijkheden de betrachting om de kinderen te teasen.

-      Mijn jongste dochter is dol enthousiast en zou dat heel zeker willen volgen. Dus als je het mij vraagt doen! 

-      Onze dochter Jitse is 9 jaar, die zou dat super vinden om daaraan deel te nemen.  Ze staat nu al te popelen tot ze oud genoeg is om naar de techniekacademie te kunnen.  Ze zou het dus heel tof vinden als ze niet meer zolang hoeft te wachten. Topidee!

-      Wij vinden dit een supergoed idee. Xander heeft een broertje Lucas van 8 jaar dus gaat volgend jaar naar derde leerjaar en hij kijkt er nu al enorm naar uit om ook naar de techniekacademie te gaan. Hij was dus idd al wat ontgoocheld dat hij moest wachten tot het vijfde leerjaar. Ik hoop dat dit project zal slagen, zowel voor jullie als voor de kinderen.

-      Jongere kinderen laten kennismaken met techniek lijkt met een zeer fijn project. Kinderen hebben vaak geen idee welke grondstoffen worden gebruikt voor het maken van bepaalde items. En zelf iets maken, is toch altijd leuk!

-      Schitterend idee ! de manier hoe jullie techniek aanbrengen aan jongeren en kinderen zorgt voor interesse en zal zeker hun studiekeuze helpen; als het past voor onze jongste zoon zou hij zeker deelnemen.

-      Zou inderdaad een meerwaarde betekenen. Dat zie ik aan jongere dochter die als zoon met de projecten thuiskomt honderduit vraagt.  “Hoe jonger hoe meer kinderen openstaan voor prikkels. De Techniekacademie zorgt voor het stimuleren van de jongeren naar de STEM-richtingen in het middelbaar onderwijs. Maar hoe vroeger je met prikkelen begint hoe meer en beter het resultaat … ook naar meisjes toe! Persoonlijk zie ik dit in onze thuissituatie: zoon volgt nu al tweede jaar op rij TA en als hij met zijn project thuiskomt dan vraagt dochter van 8 hoe alles in elkaar zit. Dus … als dit ingericht zou worden: alvast een gemotiveerde deelneemster!”

-      Onze dochter is zeker geďnteresseerd om dit te volgen, haar oudere broer volgt momenteel ook techniek academie en is telkens heel geďnteresseerd in de dingen die hij maakt. Ze vind het telkens SUPER wat haar broer maakt. Voor 6 weken lijkt mij ook ideaal, aan die leeftijd.

-      Wij zijn grote fans van de Techniekacademie! We hebben al veel reclame gemaakt voor jullie! Onze zoon Juul is ook heel enthousiast over de leuke activiteiten, het materiaal dat aangeboden wordt en de begeleiding (door echte professoren). De activiteiten zijn goed voorbereid en op maat van de kinderen. Het is ook leuk dat de afgewerkte projectjes naar huis mogen meegenomen worden. Het is een mooie aanvulling van wat ze op school leren. Wij zouden dan ook zeker kandidaat zijn om onze dochter Klara in te schrijven, mocht die gelegenheid er komen. Wij duimen alvast mee voor de junior Techniekacademie!

-      Wij zouden graag onze jongste zoon (8 jaar) voor een Techniekacademie Junior inschrijven, mocht deze worden georganiseerd. Wij vinden het belangrijk de ze al vroeg in contact komen met verschillende disciplines.

-      Kennis maken met de 'werkelijke' wereld, in een snel innoverende industrie en bedrijfswereld zorgen voor meer inzicht in verschillende aspecten en dit op een losse, speelse manier.  Jong geleerd... Fijn dat de kinderen een mooi, creatief werkstuk kunnen tonen aan vrienden, familie,... doordat het kind het zelf heeft gemaakt kunnen ze ook nadien nog vertellen hoe het proces in elkaar steekt.

-      Wij zouden dit een super idee vinden, aangezien ons dochter van 8 jaar nu al gans de tijd vraagt wanneer zij daar maar naar toe gaan. Zij ziet onze zoon nu elke woensdag zeer enthousiast vertrekken naar de Techniekacademie en is hier jaloers op, vooral als hij dan zijn afgewerkte projecten meebrengt naar huis. Hopelijk komt er een uitbreiding, dan zal ons Febe eindelijk ook eens kunnen “stoefen” bij haar broer met haar projecten.

-      Ja ik zou onze zoon zeker inschrijven ! Zijn broer heeft dit jaar meegedaan en hij vond het toch héél jammer dat hij niet meekon. Hij is zeer sterk geďnteresseerd in bouwen, verbouwen en weten hoe alles in elkaar zit. Het is jammer dat er voor zijn leeftijd (8jaar) er nog niet veel prikkeling is op deze domeinen. Super initiatief en hopelijk komt het er.

-      Onze dochter is bijna 9 jaar en kijkt steeds met grote nieuwsgierigheid naar de realisaties die onze zoon meebrengt naar huis. Ze is benieuwd, wil er ook aan werken (wat haar broer niet toestaat, want het is "zijn" werk). Ze lijkt ons zelf een beetje jaloers... Als dit project verder loopt, zijn we zéker van plan om onze dochter in te schrijven, maar dan moet ze nog een 2-tal jaar wachten... Hopelijk heeft ze zoveel geduld. Of beter nog: krijgt ze al sneller de kans!

-      Ik heb de mogelijkheid voor de junior Techniekacademie besproken met mijn dochter van bijna 8 jaar.  Ze start in september in het 3e leerjaar.  Noor zou dit zeker zien zitten om te volgen! Ze is graag creatief bezig en even kunnen proeven van verschillende technieken is super leuk.  

-      De kinderen groeien op in een wereld vol techniek. Je kunt kinderen al vroeg met techniek in contact brengen. Mijn zoon van 8 heeft veel vragen over hoe, waarom en wat. Hij wil later uitvinder worden. Mijn partner en ik kunnen hem dit niet bijbrengen omdat we niet geschoold zijn. Mijn oudste zoon komt bij jullie naar de academie. Hij is er vol van. Hij doet ook experimenten thuis. Op school leert hij dit niet omdat ze deze lessen niet kunnen omkaderen, geen materiaal hebben, etc

-      Wij zouden ons zoontje zeker inschrijven. Hij is nieuwsgierig, heeft interesse, knutselt graag en volgt papa op de voet bij klusjes.

-      Onze jongens vinden het heel leuk en leerrijk elke woensdag

-      Thomas en Sarah volgen nu Techniekacademie. Het is een wonder wat ze leren en meekrijgen naar huis. Vol trots maken ze al iets wat meer is dan enkel knutselen of bezighouden. Ze fantaseren al over jobs. Hanne zit nu in het 3e leerjaar en wekelijks telt ze de uren af, tegen dat ze terugkomen. Ze vindt het superjammer dat zij dit ook niet kan tonen. Het is een meisje met een creatieve geest, dat zeker al klaar zou zijn om zo’n proeven te maken. Als we naar technopolis of le pass gaan, doen ze dit ook vol enthousiasme. Hanne zou zeker gaan naar die les junior Techniekacademie.

-      Mijn oudste zoon is nu heel enthousiast over de Techniekacademie, maar zijn geduld werd een beetje op de proef gesteld, omdat hij daarvoor moest wachten tot het 5de leerjaar. We vinden de Techniekacademie een fantastisch initiatief; het geeft de kinderen een drive door bewust en creatief met zulke onderwerpen bezig te zijn, het geeft hen voldoening (het feit iets te leren begrijpen en uit te voeren) en een boost voor hun zelfbeeld (ik kan iets leren, iets creëren, ik krijg grip op de wereld).

-      Onze tweede dochter is 8 en zit in het 3e leerjaar. Zij zou zeker graag de Techniekacademie willen volgen moest zij daar de mogelijkheid toe krijgen. Ze had ons al gevraagd of zij dat ook kon volgen (net zoals haar zus Majlen), want zij wil ook wel die toffe dingen doen en leren die haar zus gedaan heeft. ’t Is iets dat ze thuis niet kan doen (niet juiste (en veilige) materialen thuis of de kennis bij de ouders), ’t is hightech en het stimuleert knutselen, wekt nieuwe interesse in nieuwe zaken op (programmeren, techniek, ...) die later ook van toepassing kunnen zijn. De zus, 6e leerjaar, heeft er toch veel van opgestoken en heeft nu de smaak van programmeren van robotjes te pakken ;-)